کتاب والدین سمی

کتاب والدین سمی

۱۳۹۹/۰۵/۱۴

نام کتاب:  والدین سمی

عنوان: والدین سمی

نویسنده: سوزان فوروارد

مترجم: مینا فتحی عرفانیان

تعداد صفحات: ۲۷۱ صفحه

انتشارات: درسا 

 

خلاصه کتاب: این کتاب از آسیب‌هایی صحبت می‌کند که شاید ما هرگز به خودمان اجازه ندهیم حتی درباره آنها فکر کنیم. ترس، احترام، اعتماد و باور خالصانه به والدین از مجموعه عواملی هستند که باعث می‌شوند ما به آسیب‌های احتمالی ناشی از تربیت نادرست خود توجه نکنیم. سوزان فوروارد در این کتاب چنین مسائلی را آورده است. او به مخاطب کمک می‌کند ریشه برخی از آسیب‌های روانی اش را پیدا کند و بعد از شناخت آنها، راهکارهایی برای بهبود اوضاع بیابد.

نویسنده در ابتدای کتاب با تنظیم پرسش‌نامه‌ای به شما کمک می‌کند تشحیص دهید که آیا والدین شما جزو والدین سمی هستند یا خیر. این تشخیص کمک می‌کند بدانید با چه رویکردی این کتاب را می‌خوانید: مراقبت از خودتان و یا شناسایی رفتارهای سمی و دوری از آنها در آینده.

با مطالعه این کتاب بدون آنکه احساس گناه داشته باشید، آسیب‌های روانی‌تان را پیدا می‌کنید و یاد می‌گیرید که چگونه آنها را بهبود ببخشید؛ گویی به نزد روان‌شناس رفته‌اید و درحال درمان زخم‌های روانی‌تان هستید. همچنین رفتار بهتر با والدین سمی را یاد می‌گیرید و می‌توانید بدون آنکه آسیب بیشتری ببینید یا به آنها آسیب برسانید، روابطتان را مدیریت کنید. البته رهایی از گذشته نیز دستاورد ارزشمند دیگری است که از خواندن این کتاب نصیبتان می‌شود.