English Türkçe

راهکارهای سلامتی

گـرمازدگی، پیشگیری و مقابله
گرمازدگی شرایطی است که در اثر گرمای بیش از حد بدن شما ایجاد شده و معمولا در نتیجه ی قرار گرفتن طولانی بدن در دماهای بالا می باشد. گرمازدگی شدید درصورتی که دمای بدن به 40 درجه سانتی گراد و یا بالاتر برسد ایجاد میشود که این وضعیت در تابستان شایع تر است. گرمازدگی احتیاج به رسیدگی و درمان سریع دارد، در غیر این صورت میتواند به سرعت به مغز، قلب، کلیه ها و عضلات شما آسیب برساند. تأخیر طولانی در درمان ممکن است منجر به آسیب بیشتر، عوارض جدی و یا حتی مرگ شود.
والدین سمی
۱۳۹۹/۰۵/۲۶
والدین سمی درد و رنج و مشکلات روحی زیادی برای کودکان خود ایجاد می‌کنند. خبر خوب این است که می‌توان بر اثرات منفی والدین سمی غلبه کرد. اولین گام در این راه این است که نشانه‌های والدین سمی را بشناسیم و با مشکلات احساسی و دلایل ناکارآمدی آنها آشنا شویم.
چه بر سر ضایعات پلاستیک می آید؟
با بازیافت ضایعات پلاستیک و تبدیل آنها به گرانول – گرانول پلی اتیلن و … – بجای سوزاندن آنها می توان از تولید کربن دی اکسید و دیگر گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد و سرعت انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد.
استیگمای اجتماعی
۱۳۹۹/۰۳/۰۱
استیگما یا برچسب زنی اجتماعی پدیده ای روانی- اجتماعی است که از انگ زدن شروع و به طرد و انزوای اجتماعی فرد یا افراد می انجامد. انگ وضعیتی است که در جامعه نامطلوب تلقی می شود.
مقابله با شیوع کرونا از طریق عدم استفاده از کولر
رعایت اصول بهداشتی، ریسک ناشی از پراکندگی آلودگی کرونا از طریق جریان هوای کولرها را کمتر می‌کند.
تاثیر نگهداری گل و گیاه در منزل و محیط کار
شما تا چه اندازه به نگهداری از گل ها و گیاهان علاقه دارید؟ اصلا در منزل یا محل کارتان به پرورش گل و گیاه می پردازید؟
نشستن طولانی مدت
۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بی تحرک ماندن طولانی مدت می‌تواند به بدن شما آسیب بزند و عوارض جدی به همراه داشته باشد اما با استفاده از این ترفندها قادر خواهید بود با بیماری‌های نشستن مبارزه کنید و آسیب‌های احتمالی را برعکس نمایید.
حساسیت فصلی و راههای پیشگیری
علائم حساسیت فصلی در چشم شامل ورم ملتحمه، قرمزی و تورم چشم، ریزش اشك و حساسیت به نور، گرفتگی، خارش و آب ریزش بينی، سرفه، احساس كمبود هوا، خس خس سینه، تنگی نفس و در بينی شامل احساس خارش در گلو، سقف دهان و گوش‌ها، كاهش تمركز و احساس ناخوشی و خستگی و عصبی شدن است.