English Türkçe
تیوب بدون درز

تیوب بدون درز

محصولات تیوب بدون درز در صنایع خودرو سازی، فرآوری، ساخت و ساز، مبلمان، کالاهای برقی، ورزشی، لوازم خانگی و بسته بندی صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۳۹۹/۱۱/۰۶

 

محصولات تیوب بدون درز در صنایع خودرو سازی، فرآوری، ساخت و ساز، مبلمان، کالاهای برقی، ورزشی، لوازم خانگی و بسته بندی صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکستروژن چیست؟

آیا به یاد می آورید که وقتی کودکی خمیر بازی را به داخل اسباب بازی قرمز و زرد می انداختیم تا یک "طناب" به شکل ستاره یا گل را فشرده کند؟ خوب، این اکستروژن را تعریف می کند: فرایندی برای ایجاد اشیا. با مشخصات مقطع ثابت استفاده می شود. مواد معمولاً اکسترود شده شامل فلزات، پلیمرها، سرامیک ها، بتن، خاک رس مدل سازی و مواد غذایی مانند ماکارونی و پنیر است. در اینجا ما بر استفاده زیاد از اکستروژن برای تولید قطعات پلاستیکی که به طور روزمره و برای فرآیندهای صنعتی و پزشکی و آرایشی و بهداشتی استفاده می کنیم، تمرکز خواهیم کرد و عمده استفاده آن در صنایع بسته بندی بهداشتی آرایشی به شکل  تیوب بدون درزاست. 


 

اکستروژن پلاستیک در تولید پیشرفته به سادگی انتخاب رنگ های مختلف برای عبور چندین شکل اساسی نیست.اکستروژن پلاستیک می تواند ویژگی های مواد پیشرفته را ترکیب کند تا ویژگی های خاص عملکرد را برای لوله های پلاستیکی یا تیوب بدون درز را  فراهم کند و می تواند لوله های چند لومن یا پروفیل های پیچیده را ایجاد کند برای متناسب کردن طیف وسیعی از برنامه ها برای صنایع تجاری، صنعتی، فرآوری مواد غذایی، فیلتراسیون، خودرو، صنایع نظامی و پزشکی / دارویی و صنایع بسته بندی آرایشی و بهداشتی.

فرآیند اکستروژن با تغذیه مواد پلاستیکی برای تولید تیوب بدون درز (گلوله، گرانول، پوسته یا پودر) از یک قیف به داخل بشکه اکسترودر شروع می شود. مواد به تدریج توسط انرژی مکانیکی تولید شده توسط پیچ های چرخشی و بخاری هایی که در امتداد بشکه قرار گرفته اند، ذوب می شوند. سپس پلیمر مذاب مجبور به قالب می شود (نوعاً یک دیسک فلزی دارای بریدگی یا سوراخ) که این پلیمر را به شکل یک تکه در می آورد که در حین خنک شدن سفت می شود. هر مرحله در فرآیند اکستروژن برای تعریف ویژگی های عملکرد محصول نهایی که تیوب بدون درز است،  بسیار مهم است. علم و هنر اکستروژن متکی به تجربه و کنترل کیفیت گسترده با استفاده از عوامل دما، سرعت، نیرو، کشش و زمان برای ایجاد یک محصول سازگار است.


 

اکستروژن محصولات پلاستیکی مانند زهکشی و لوله های آبیاری، مایع پزشکی و لوله های IV، نرده ها، نرده های عرشه، سایدینگ وینیل، قاب پنجره ها، تزئینات منزل و تزیینات مبلمان، اجزای خودرو، تریم و مهر و موم لوازم، قطعات فیلتراسیون، نوشیدن را تولید می کند. نی  نوار "زیپ" روی کیسه های قابل درزگیری مجدد، لوله ها و ریل های فرآوری مواد غذایی، فیلم ها و ورق های پلاستیکی، پوشش های ترموپلاستیک، محافظ های کابل و سیم و عایق سیم و همینطور ساخت تیوب بدون درز چند لایه پلاستیکی جهت استفاده در صنایع بسته بندی آرایشی و بهداشتی

تحقیقات و توسعه برای گسترش مزایای محصولات اکسترود شده برای تجهیزات پزشکی، هوا فضا و بازیافت ادامه دارد. یک مزیت اکستروژن در ساخت لوله های پلاستیکی این است که یک محصول می تواند به طور مداوم با خروجی بالا تولید شود و سپس برای برنامه هایی که به محصول مداوم مانند لوله، لوله کشی یا فیلم نیاز دارند، دوباره حلقه شود. یا قطعات با دقت بالا به طول های مختلف برش داده می شوند در صورت استفاده برای طیف گسترده ای. عملیات ثانویه، مانند سوراخ کاری یا شکل گیری بیشتر، قابلیت را اضافه می کند.

Picture

.

Picture

پلاستیک های انعطاف پذیر و سفت و سخت را می توان با اکستروژن شکل داد. اگر برای ساخت یک محصول به دو یا چند ماده نیاز باشد، از فرایند اکستروژن استفاده می شود. به عنوان مثال، یک لوله اکسترود می تواند یک لوله سخت شده داخلی داشته باشد که از طریق آن می توان یک کابل را همراه با یک لایه خارجی انعطاف پذیر برای حفظ قدرت مانور استفاده کرد. نی نوشیدنی سفید که دارای دو رنگ نوار است، در مجموع به سه دستگاه اکسترودر احتیاج دارد. هر اکسترودر مواد مختلفی را تغییر می دهد یا از همان مواد را به یک قالب مشترک اکستروژن تغذیه می کند. هم اکستروژن همچنین می تواند با استفاده از قراضه های بازیافتی و بازیافتی داخل مواد بکر برای نرده ها، سایر کاربردها هزینه ها را کاهش دهد. در حقیقت، یکی از اولین مصارف صنعتی اکستروژن در سال 1820 بود که توماس هنکاک فرآیندی را برای بازیافت ضایعات لاستیک ابداع کرد.